Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba – subjektas, prižiūrintis, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
Vytauto Didžiojo g. 58, LT-86143 Kelmė
Darbo laikas:
I–V: 8:00 val.–12:00 val. ir 12:30 val.–16:30 val.
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka auditą. Auditas – tai nepriklausomas ir objektyvus vertinimas, atliekamas audituojamuose subjektuose.
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atlieka trijų tipų auditą:
Siekiant audituojamo (-ų) subjekto (-ų) veiklos gerinimo ir naudos visuomenei didinimo, auditų rezultatų pagrindu formuluojami siūlymai – rekomendacijos audito metu nustatytoms problemoms išspręsti. Auditas – svarbus veiksnys skatinant savivaldybės įstaigų ir bendrovių efektyvumą, atskaitingumą ir rezultatyvumą, gerinant savivaldybės gyventojų gyvenimą.
Dokumentai, kuriais vadovaujamasi atliekant auditą
Profesiniai sprendimai ir gairės yra svarbiausi, siekiant užtikrinti viešojo sektoriaus audito patikimumą, kokybę ir profesionalumą.
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba vadovaujasi tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais (TAAIS).
Atliekant finansinį auditą vadovaujamasi Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių audito ir užtikrinimo standartų valdybos išleistais (TAS).
Valstybės kontrolės parengtais Finansinio, Veiklos, Atitikties ir Informacinių technologijų auditų vadovais.
Auditoriaus atsakomybė atliekant finansinį auditą
Atlikdami auditą pagal tarptautinius audito standartus ir tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus, viso audito metu priimame profesinius sprendimus ir laikomės profesinio skepticizmo principo. Mes taip pat:
Atlikdami grupės auditą taip pat surenkame pakankamų tinkamų audito įrodymų apie subjektų finansinę informaciją ar veiklą grupėje, kad galėtume pareikšti nuomonę apie grupės konsoliduotas finansines ir biudžeto vykdymo ataskaitas. Atsakome už vadovavimą grupės auditui, jo priežiūrą ir atlikimą. Tik mes atsakome už pareikštą mūsų nuomonę apie auditą.
Mes, be visų kitų dalykų, informuojame už valdymą atsakingus asmenis dėl audito apimties ir atlikimo laiko bei reikšmingų audito pastebėjimų, įskaitant svarbius vidaus kontrolės trūkumus, kuriuos nustatome audito metu.
Iš dalykų, apie kuriuos informuojame už valdymą atsakingus asmenis, išskiriame tuos, kurie yra svarbiausi atliekant einamojo laikotarpio finansinį auditą ir kurie laikomi pagrindiniais audito dalykais. Tokius dalykus apibūdiname audito ataskaitoje, jeigu pagal įstatymą arba teisės aktą nedraudžiama viešai atskleisti tokio dalyko arba, jeigu, labai retomis aplinkybėmis, nustatome, kad dalykas neturėtų būti pateikiamas, nes galima pagrįstai tikėtis, jog tokio pateikimo neigiamos pasekmės persvers visuomenės gaunamą naudą.
Audito planavimas
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, savo veiklos apimtį nustato metiniame veiklos plane. Tarnyba yra nepriklausoma spręsti kokius auditus bei vertinimus atlikti ir tik savivaldybės taryba sprendimu gali pavesti Tarnybai pagal jos kompetenciją atlikti veiklos plane nenumatytą auditą.
Metinis veiklos planas yra sudaromas taip, kad būtų apimtos reikšmingiausios savivaldybės viešojo sektoriaus veiklos sritys, atlikti visi teisės aktais Tarnybai pavesti auditai ir kiti vertinimai. Metinį Tarnybos veiklos planą pristatęs savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui tvirtina savivaldybės kontrolierius.
Audito rekomendacijos
Siekiant auditų poveikio ir teigiamų pokyčių viešajame sektoriuje, kiekvieno audito metu teikiamos audito rekomendacijas. Rekomendacijos – tai audito rezultatų pagrindu suformuluoti siūlymai, skirti audito metu nustatytoms problemoms išspręsti, siekiant audituojamo subjekto (-ų) veiklos gerinimo ir naudos visuomenei didinimo.
Rekomendacijoms įgyvendinti ir jų įgyvendinimui stebėti kiekvieną kartą yra rengiamas ir su audituojamu subjektu suderinamas rekomendacijų įgyvendinimo planas, esantis audito ataskaitos dalimi. Plane įvardijami rekomendacijų įgyvendinimu siekiami pokyčiai, rekomendacijų ir audituojamo subjekto pasiūlytų rekomendacijų įgyvendinimo priemonių terminai, kita svarbi informacija. Audituotas subjektas rekomendacijų įgyvendinimo plane sutartais terminai informuoja Tarnybą apie rekomendacijų įgyvendinimo rezultatus.
Siekiant stiprinti audito poveikį savivaldybės finansų valdymui ir kontrolės sistemoms bei viešojo valdymo gerinimui audituotose srityse, Tarnyba atlieka nuolatinę rekomendacijų įgyvendinimo stebėseną. Šios stebėsenos rezultatų pagrindu Tarnyba iki einamųjų metų pabaigos parengia rekomendacijų įgyvendinimo ataskaitą, kurią teikia savivaldybės vadovybei, savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui. Visuomenė apie rekomendacijų įgyvendinimą informuojama ataskaitas skelbiant skyriuje Audito ataskaitos ir išvados.
Bendradarbiavimas
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įgyvendindama savo funkcijas, bendradarbiauja su Vyriausybės atstovu, Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetu, Valstybės kontrole, Centralizuota vidaus audito tarnyba ir kitomis institucijomis.
Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybų interesams atstovauti valstybės institucijose ir Lietuvos savivaldybių asociacijoje įsteigta Lietuvos savivaldybių kontrolierių asociacija (SKA). Asociacijos vardu vyksta SKAT bendradarbiavimas su Seimu, Finansų ministerija, Lietuvos auditorių rūmais – tobulinant auditą ir apskaitą reglamentuojančius teisės aktus, viešojo sektoriaus audito metodikas, dalijantis patirtimi.
SKA palaiko ryšius ir su savo partnerėmis užsienio šalyse – kitomis regioninėmis audito institucijomis. Dalyvauja EURORAI veikloje.
Tiekėjų, norinčių dalyvauti mažos vertės pirkimuose,
sąrašas
Eil. Nr. | Tiekėjo pavadinimas | Prekių kodai pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną (BVPŽ) paslaugų kodai ir darbų pavadinimai | Vykdoma veikla |
1. | VšĮ Informacijos technologijų mokymo centras | 80522000-9 Mokomieji seminarai | Profesionalūs mokymų, kursai, seminarai: – grafinio dizaino; – darbo efektyvinimo; – svetainių kūrimo; – žmogiškųjų išteklių valdymo srityse; – mokymų, kursų, seminarų organizavimo paslaugos, – knygų, reklamos maketavimo ir leidybos paslaugos. |
2. | PRINTERA | 30237310-5 Spausdintuvų kasetės | Spausdintuvų aptarnavimas |
3. |
Nepirkimo iš CPO katalogo priežastys
Kai mažos vertės pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 eur (be PVM), perkančioji organizacija neprivalo pirkti per CPO. Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba nevykdo pirkimų, kurių vertė būtų didesnė kaip 10 000 eur (be PVM).
2024 metų |
Tarnybos 2024 metų II ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2024 metų I ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
2023 metų |
Tarnybos 2023 metų IV ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2023 metų III ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2023 metų II ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2023 metų I ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
2022 metų |
Tarnybos 2022 metų IV ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2022 metų III ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2022 metų II ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2022 metų I ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
2021 metų |
Tarnybos 2021 metų IV ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2021 metų III ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
Tarnybos 2021 metų II ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita Aiškinamasis raštas |
Tarnybos 2021 metų I ketvirčio biudžeto vykdymo ataskaita |
2024 metų |
Tarnybos 2024 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2024 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
2023 metų |
Tarnybos 2023 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2023 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2023 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2023 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
2022 metų |
Tarnybos 2022 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2022 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2022 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2022 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
2021 metų |
Tarnybos 2021 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2021 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2021 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Tarnybos 2021 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys |
Korupcija – bet koks asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje (valstybės politiko, teisėjo, valstybės pareigūno, valstybės tarnautojo ir kito jam prilyginto asmens), elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar teisės aktuose nustatytų elgesio standartų, ar tokio elgesio skatinimas, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims ir taip pakenkiant piliečių ir valstybės interesams.
Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas – valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens administracinis, darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, padarytas tiesiogiai ar netiesiogiai siekiant arba reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui, taip pat ją priimant, kai tai daroma piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius interesus, taip pat korupcinio pobūdžio nusikalstama veika (Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos 3.2 punktas).
Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos – kyšininkavimas, prekyba poveikiu, papirkimas, kitos nusikalstamos veikos, jeigu jos padarytos viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas siekiant sau ar kitiems asmenims naudos: piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų ar matavimo priemonių suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kitos nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą (Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 2 dalis).
Korupcijos prevencijos priemonės yra šios – korupcijos rizikos analizė, kovos su korupcija programos, teisės aktuose nustatyto ar teisės aktų projektais numatomo teisinio reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas), informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje ar įmonėje, arba apie asmenį, kurį į pareigas Europos Sąjungos ar tarptautinėse institucijose teikia Lietuvos Respublika,pateikimas, informacijos pateikimas valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams, visuomenės švietimas ir informavimas, nustatytų korupcijos atvejų viešas paskelbimas, pranešimas apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, kitos įstatymų nustatytos korupcijos prevencijos priemonės (Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnis).
Atmintinė valstybės tarnautojams, susidūrusiems su korupcija
Privačių interesų deklaravimas yra viena iš veiksmingiausių interesų konfliktų prevencijos viešajame sektoriuje priemonių, padedančių tarnautojui nustatyti jo tarnyboje galimas grėsmes ir apie jas tinkamai informuoti savo tiesioginius vadovus, kolegas, plačiąją visuomenę.
Valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, taip pat asmuo, pretenduojantis į pareigas valstybinėje tarnyboje, privalo deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pateikdamas Privačių interesų deklaraciją.
Teisės aktų nustatyta tvarka pripažinus, jog pareigūnas pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus dėl privačių interesų deklaracijos pateikimo, tikslinimo ir papildymo, jis vienerius metus nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos negali būti skatinamas. Šis apribojimas nėra laikytinas tarnybine nuobauda tiesiogine prasme, todėl dėl jo taikymo nėra sprendžiama kiekvienoje pažeidimo situacijoje individualiai, kaip dėl tarnybinės nuobaudos. Šis apribojimas yra taikomas privalomai visais nustatytų pažeidimų atvejais, pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą.
Privačių interesų deklaravimo kontrolę vykdo institucijos, kurioje pareigūnas atlieka tarnybą, vadovas arba įgaliotas atstovas, taip pat Vyriausioji tarnybinės etikos komisija.
Pareigybė, į kurią pretenduojant turi būti surinkta informaciją apie asmenį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio 6 dalimi, yra savivaldybės kontrolierius.
Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas
Lietuvos Respublikos nacionalinė kovos su korupcija programa
Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas
JUNGTINIŲ TAUTŲ KONVENCIJA PRIEŠ KORUPCIJĄ
Kelmės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos etikos ir antikorupcinio elgesio kodeksas
Kelmės rajono savivaldybės kontrolieriaus 2022-01-03 įsakymas Nr. V-1 „Dėl pareigybių, dėl kurių teikiamas prašymas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai pateikti informaciją, sąrašo patvirtinimo“
Anonimiškai pranešti apie galimus korupcijos atvejus galima Specialiųjų tyrimų tarnybai visą parą visą parą veikiančiu „karštosios linijos“ telefonu Vilniuje (8 5) 266 3333 (taip pat ir poilsio dienomis), elektroniniu paštu [email protected], faksu (8 5) 266 3307 arba palikti pranešimą šioje svetainėje.
Raštu, paliekant pranešimą dėžutėje „Pranešimai ir pasiūlymai korupcijos prevencijos klausimais“, kuri yra Savivaldybės administracijos pastato Vytauto Didžiojo g. 58 pirmo aukšto fojė.
Savivaldybės kontrolierė.
Korupcijos pasireiškimo tikimybė – prielaida, kad tam tikri įstaigos veiklą veikiantys išoriniai ir/ar vidiniai ir/ar individualūs rizikos veiksniai sudarys galimybes atsirasti korupcijai.
Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas padeda, įsivertinus didžiausius korupcijos rizikos veiksnius, numatyti konkrečias priemones problemoms valdyti ir šalinti.
Kontrolės ir audito tarnybos išvados apie korupcijos pasireiškimo tikimybę:
Biudžetinė įstaiga Kelmės rajono savivaldybės administracija
Įstaigos kodas 188768730
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.
© 2022 Kelmės rajono savivaldybės administracija. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Tobalt
Norime Jus informuoti, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jeigu sutinkate, prašome, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Daugiau informacijos slapukų valdymo puslapyje. (Privatumo politika)