Į savivaldybę besikreipiančius asmenis priima Administracijos Bendrųjų reikalų skyrius.
Mero priimamajame (II aukštas, 228 kab.) asmenis priima skyriaus vyriausioji specialistė Renata Barauskienė. Tel. (0 427) 69 051, el. p. [email protected].
Administracijos direktoriaus priimamajame (II aukštas, 221 kab.) asmenis priima skyriaus vyriausioji specialistė Jurgita Janušauskienė. Tel. (0 427) 69 052, el. p. [email protected].
Įvairiais kitais klausimais asmenys gali kreiptis į Bendrųjų reikalų skyriaus vedėją Dalią Miklovienę, II aukštas, 203 kab., tel. (0 427) 69 059, el. p. [email protected].
Dėl vietinės reikšmės kelių, vykdomų viešosios infrastruktūros projektų
Kreipkitės į Statybos ir infrastruktūros skyrių:
vedėjas Mantas Ralys, tel. (0 427) 69 068, el. p. [email protected]
Dėl pirminės teisinės pagalbos
Kreipkitės į Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyrių:
vyriausiasis specialistas Arturas Baltrukas, tel. (0 427) 69 050, el. p. [email protected]
Gimimo, santuokos, ištuokos, mirties registravimo, vardo ar pavardės keitimo klausimais
Kreipkitės į Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyrių:
vyriausioji specialistė Dalia Lileikienė, tel. (0 427) 69 062, el. p. [email protected]
Dėl valstybinės žemės nuomos mokesčio
Kreipkitės į Finansų skyrių:
vyresnioji specialistė Rima Talmontienė, tel. +370 659 75 254, el. p. [email protected]
Dėl vaikų priėmimo į ugdymo įstaigą, ugdymo įstaigos pakeitimo
Kreipkitės į Švietimo, kultūros ir sporto skyrių:
vedėja Ieva Lasauskienė, tel. +370 427 69 072, el. p. [email protected]
Dėl socialinio būsto, lengvatinių paskolų būstui
Kreipkitės į Turto valdymo skyrių:
vyriausioji specialistė Jovita Navickaitė-Lauciuvienė, tel. (0 427) 69 063, el. p. [email protected]
Dėl Kultūros paveldo objekto būklės patikrinimo akto išdavimo
Kreipkitės į Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiąją specialistę Ramunę Piniauskaitę, tel. +370 660 95 834, el. p. [email protected]
Socialinių paslaugų skyrimo klausimais
Kreipkitės į Socialinės paramos skyrių.
Vyriausiosios specialistės:
Vilma Chmieliauskienė, tel. +370 659 62 435, el. [email protected]
Sigita Butnorienė, tel. +370 687 72 111, el. p. [email protected]
Salomėja Kuršė, tel. +370 659 67 539, el. p. [email protected]
Rita Valantiejė, tel. +370 660 95 837, el. p. [email protected]
Išmokų skyrimo ir mokėjimo klausimais
Kreipkitės į Socialinės paramos skyrių.
Vyriausieji specialistai išmokoms:
Jolanta Dausinienė, tel. +370 659 67 544, el. p. [email protected]
Danguolė Gedminienė, tel. +370 659 67 540, el. p. [email protected]
Ligita Balvočienė, tel. +370 659 67 630, el. p. [email protected]
Danutė Jokubauskienė, tel. +370 659 67 537, el. p. [email protected]
Steponas Tamkus, tel. +370 659 67 671, el. p. [email protected]
Žemės ūkio valdų, ūkininkų ūkių įregistravimo, pasėlių deklaravimo, draudimo, palūkanų kompensavimo klausimais
Kreipkitės į Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių.
Vyriausiosios specialistės:
Jurgita Reimerienė, tel. (0 427) 61 142, el. p. [email protected]
Sigita Vasiliauskienė, tel. (0 427) 61 142, el. p. [email protected]
Melioracijos klausimais
Kreipkitės į Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių.
Vyriausieji specialistai:
Apolinaras Jasaitis, tel. (0 427) 61 148, el. p. [email protected]
Remigijus Reimeris, tel. (0 427) 61 148, el. p. [email protected]
Žemės ūkio technikos klausimais
Kreipkitės į Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių:
vyriausiasis specialistas Marius Šarauskas, tel. (0 427) 61 085, el. p. [email protected]
Jeigu turite pasiūlymų, idėjų miestui
Kreipkitės į Savivaldybės vyriausiąjį architektą
Vitalijų Kupreščenką, tel. (0 427) 69 070, el. p. [email protected]
Jeigu norite genėti medžius
Kreipkitės į Turto valdymo skyrių:
vedėjo pavaduotoja Raimonda Parnarauskienė, tel. (0 427) 69 055, el. p. [email protected]
Krizių valdymo ir civilinės saugos klausimais
Kreipkitės į patarėją, atliekančią savivaldybės parengties pareigūno funkcijas, Redą Žalandauskienę, tel. +370 615 25 836, el. p. [email protected]
Dėl lėšų skyrimo iš Mero rezervo
Kreipkitės į Finansų skyrių:
vedėja Vida Sinkevičienė,
tel. (0 427) 69 064, +370 602 69 058,
el. p. [email protected]
Specializuotą kompleksinę pagalbą Kelmės rajono savivaldybėje teikia Tauragės moters užimtumo ir informacijos centras, tel. +370 616 55 877, el. p. [email protected], darbo laikas 8.00 – 17.00
Bešeimininkių ir bepriežiūrių gyvūnų laikinąją globą, bepriežiūrių gyvūnų grąžinimą savininkams mūsų savivaldybėje vykdo UAB „Nuaras“, tel. 8 37 322333, el. paštas [email protected]
Savivaldybės tarybos 2023-02-23 sprendimas Nr. T-52 „Dėl vidutinių kietojo ir kitokio kuro kainų būsto šildymo ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti patvirtinimo“
Savivaldybės tarybos 2022-12-22 sprendimas Nr. T-384 „Dėl Viešųjų prekybos vietų, skirtų prekiauti ar teikti paslaugas Kelmės rajone, sąrašo patvirtinimo“
Savivaldybės tarybos 2022-12-22 sprendimas Nr. T-385 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės prekybos ir paslaugų teikimo viešosiose vietose taisyklių patvirtinimo“
Savivaldybės tarybos 2023-02-23 sprendimas Nr. T-35 „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo prekiauti ar teikti paslaugas Kelmės rajono savivaldybės viešosiose vietose išdavimą nuostatų patvirtinimo“
Savivaldybės tarybos 2019-01-31 sprendimas Nr. T-13 „Dėl UAB „Litesko“ filialo „Kelmės šiluma“ atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų aptarnavimo mokesčio nustatymo“
Savivaldybės tarybos 2024-02-08 sprendimas Nr. T-9 „Dėl UAB Kelmės vietinio ūkio centralizuotai tiekiamos šilumos kainos dedamųjų nustatymo“
Savivaldybės tarybos 2022-12-22 sprendimas Nr. T-386 „Dėl UAB Kelmės vietinio ūkio centralizuotai tiekiamos šilumos kainos dedamųjų nustatymo“
Savivaldybės tarybos 2018-11-29 sprendimas Nr. T-324 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Kelmės šilumos tinklai“ centralizuotai tiekiamos šilumos kainos dedamųjų nustatymo“
Savivaldybė informuoja, kad nuo 2022 m. sausio 1 d. gyventojai visoje Kelmės rajono savivaldybės teritorijoje savivaldybės patvirtintais maršrutais UAB „Kelmės autobusų parkas“ ir UAB „Transbusas“ vietiniais (priemiestiniais) autobusais vežami nemokamai.
Savivaldybės tarybos 2021-12-16 sprendimas Nr. T-403 „Dėl keleivių vežimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais Kelmės rajono savivaldybėje ir tarifo nustatymo“
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę atliks savivaldybės administracijos paskirti vykdytojai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalimi bei Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. lapkričio 23 d. sprendimu Nr. T-314 patvirtintomis Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklėmis.
Kelmės rajono butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių (valdytojų) veiklos planinių patikrinimų atrankos kriterijai ir rizikos veiksniai
Dėl išsamesnės informacijos gyventojai gali kreiptis į Turto valdymo skyriaus vedėją Vaidą Kaulokienę, tel. (0 427) 69 063.
Daugiabučių namų gyventojų ir valdytojų dėmesiui
Kelmės rajono savivaldybės administracija informuoja, kad vadovaujantis teisės aktų nuostatomis, savivaldybei pagal įstatymų nustatytą kompetenciją pavesta vykdyti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų veiklos priežiūrą ir kontrolę.
Kelmės rajono savivaldybės taryba 2023 m. lapkričio 23 d. sprendimu Nr. T-314 patvirtino Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administravimo veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles.
Siekdami racionalaus ir glaudaus bendradarbiavimo vykdant priežiūros ir kontrolės funkcijas, raginame daugiabučių namų valdytojus dar kartą peržiūrėti daugiabučio namo dokumentaciją ir pagal galimybes užtikrinti privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus.
1. Vykdant planinį patikrinimą, tikrinama:
1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);
1.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
1.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma atitinka teisės aktų reikalavimus;
1.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
1.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;
1.6. informacijos ir duomenų patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos ir duomenų teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos ir duomenų pateikimo patalpų savininkams;
1.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
1.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojamas balsavimas raštu;
1.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui – ar administravimo, ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai;
1.10. ar valdytojas taiko nustatytus tarifus (namo bendrojo naudojimo objektų administravimo, techninės priežiūros, namo šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros (eksploatavimo), lifto naudojimo ir priežiūros, bendrojo naudojimo patalpų valymo ir kitus bendrijos narių ar patalpų savininkų nustatytus tarifus);
1.11. ar bendrojo naudojimo objektų administratorius yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu.
Planinis patikrinimas užbaigiamas Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto (toliau – aktas) surašymu, kurio forma pateikta taisyklių priede. Akte nurodomi valdytojo pateikti dokumentai, trūkumai, kuriuos valdytojas nedelsdamas pašalino, aprašoma valdytojo veikla, jos įvertinimas, rekomendacijos, informuojama apie pradėtą administracinio nusižengimo teiseną dėl patikrinimo metu nustatytų valdytojo veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pasirašytinai įteikiamas valdytojui, antras saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.
Dėl išsamesnės informacijos prašome kreiptis į Kelmės rajono savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėją Vaidą Kaulokienę, Vytauto Didžiojo g. 58 , Kelmė, 212 kab. tel. (0 427) 69 063 el. p. [email protected]
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos už 2021 metus patikrinimų ATASKAITA
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos už 2020 metus patikrinimų ATASKAITA
Asmenų, pretenduojančių teikti Kelmės rajono savivaldybės daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašas.
Informacija apie bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrinkimo ir skyrimo tvarką
Informuojame, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2012, Nr. 57-2828) 4.84 straipsnio 2 dalimi bei Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 567 patvirtintu Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašu, bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atranką, t. y. asmenis, pretenduojančius teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, atrenka savivaldybės vykdomoji institucija. Šis aprašas taikomas savivaldybių vykdomosioms institucijoms, daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams ir asmenims, pretenduojantiems teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas. Kelmės rajone bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atranką vykdo Kelmės rajono savivaldybės administracija.
Pretendentai, atitinkantys keliamus reikalavimus, Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriui, pateikia dokumentus :
Prašymą įtraukti į sąrašą (pridedama);
Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus deklaraciją (pridedama);
Registravimo pažymėjimo kopiją.
Pretendentai, atitinkantys keliamus reikalavimus, registruojami ir skelbiami Kelmės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.kelme.lt . Savininkai balsų dauguma pasirenka daugiabučio namo bendrosios nuosavybės objektų administratorių. Jeigu administratoriaus skyrimo dieną prašymą pateikė tik vienas asmuo, pretenduojantis teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, tai vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2013 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 567 „Dėl Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 straipsnio 22 punktu, savivaldybės vykdomoji institucija šį asmenį skiria administratoriumi nesušaukusi butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo ar nesuorganizavusi jų balsavimo raštu. Apie administratoriaus paskyrimą savivaldybės vykdomoji institucija paskelbia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams savo interneto svetainėje ir daugiabučio namo bendrojo naudojimo patalpose (skelbimų lentoje).
Gavus naujus prašymus iš asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas ir atitinkančių nustatytus reikalavimus, Asmenų, pretenduojančių teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas sąrašas bus nuolat papildomas.
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimas ir priežiūra
Daugiabučių namų bendrosios nuosavybės teisę reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262). Kodekso 4.72 – 4.85 straipsniuose nustatyta bendrosios nuosavybės įgyvendinimo – valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarka. Numatytos trys bendrosios nuosavybės valdymo formos. Daugiabučio namo bendroji dalinė nuosavybė yra valdoma bendrasavininkų susitarimu. Savininkai bendrąją dalinę nuosavybę gali valdyti steigdami daugiabučio namo savininkų bendriją ar sudarydami jungtinės veiklos sutartį. Jeigu daugiabučių namų savininkai neįsteigę Bendrijos arba nesudarę jungtinės veiklos sutarties, jų namo bendrąja nuosavybe turi rūpintis Savivaldybės paskirta administruojanti įmonė.
Savivaldybės paskirtos administruojančios įmonės
Kontaktiniai asmenys:
Vaida Kaulokienė, Turto valdymo skyriaus vedėja, tel. (0 427) 69 063, el. p. [email protected];
Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. kovo 29 d. sprendimas Nr. T-77 „Dėl daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios nuosavybės (bendrojo naudojimo patalpų) administravimo tarifo ir jo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“
Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 28d. Nr. T-142 „Dėl Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų maksimalių administravimo mokesčio tarifų apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“
Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 28 d. sprendimas Nr. T-143 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės daugiabučių gyvenamųjų namų maksimalių techninės priežiūros tarifų patvirtinimo“
Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 27 d. sprendimas Nr. T-191 „Dėl daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros (eksploatavimo) maksimalių tarifų nustatymo“
Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 30 d. sprendimas Nr. T-268 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T-191 „Dėl daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros (eksploatavimo) maksimalių tarifų nustatymo“ pakeitimo“
Vartotojas – fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (asmeniniais tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis (t. y. perkantis prekes bei paslaugas).
Vartojimo sutartimi verslininkas įsipareigoja perduoti vartotojui prekes nuosavybės teise arba suteikti paslaugas vartotojui, o vartotojas įsipareigoja priimti prekes ar paslaugas ir sumokėti jų kainą.
Vartotojas turi teisę:
1) savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes bei paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją); 2) įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas; 3) gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas; 4) gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką; 5) į pažeistų teisių gynimą ir į turtinės ir neturtinės žalos (nuostolių) atlyginimą; 6) kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą; 7) jungtis į vartotojų asociacijas; 8) į švietimą vartojimo srityje; 9) į ekonominių interesų apsaugą ir kt.
Vartojimo ginčas – iš vartojimo sutarties kilęs vartotojo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo nesutarimas dėl įsigytų prekių ar paslaugų, kurio metu vartotojas reiškia turtinį reikalavimą pardavėjui ar paslaugos teikėjui.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina vartotojų teisių apsaugą, ne teismo tvarka sprendžia vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus, prižiūri, ar rinkai tiekiami ne maisto produktai atitinka ne maisto produktų saugą, kokybę, ženklinimą nustatančių teisės aktų reikalavimus, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja sutarčių standartines sąlygas ir ginčija nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, atlieka turizmo paslaugų teikėjų veiklos priežiūrą, vykdo reklamos priežiūrą, tiria nesąžiningą komercinę veiklą, taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, gina vartotojų viešąjį interesą ir kt.
Kur kreiptis dėl ginčo su pardavėju ar paslaugos teikėju?
Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti (pavyzdžiui, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą, negavus visų ar dalies prekių ar paslaugų, dėl pardavėjo ar paslaugos teikėjo veiksmų patyrus materialinę žalą ar kt.), vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ginčų sprendimo ne teisme) tvarka (nuoroda į kreipimosi tvarką: https://vvtat.lt/paslaugos/prasymai/344).
Kitos vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos:
1) Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba – vartotojų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų arba pašto paslaugos teikėjų ginčai dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reglamentuojamų santykių;
2) Lietuvos bankas – vartojimo ginčai dėl finansinių paslaugų, nurodytų Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme;
3) Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – vartotojų ir energetikos įmonių, geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo įmonių ginčai dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, taip pat kiti vartotojų ir energetikos įmonių ginčai energetikos srityje, nepriskirti Valstybinei energetikos inspekcijai prie Energetikos ministerijos;
4) Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos – vartotojų ir energetikos įmonių ginčai dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, taip pat vartotojų ir energijos taupymo paslaugų teikėjų ginčus dėl energijos taupymo paslaugų teikimo;
5) Lietuvos advokatūros advokatų taryba ar jos sudarytas organas – vartotojų ir advokatų ginčai dėl teisinių paslaugų.
Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gavo šio Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, jeigu kiti įstatymai nenumato kitaip. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 30 dienų.
Kilo klausimų? Daugiau informacijos galite rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.vvtat.lt, taip pat konsultacijų telefonu (85) 262 67 60.
Pateikite prieštaravimą dėl rūkymo daugiabučių namų balkonuose, terasose, lodžijose, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse
2020 m. spalio 1 d. priimtos Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pataisos, kuriomis nutarta nuo 2021 m. sausio 1 d. drausti rūkyti daugiabučių namų balkonuose, terasose, lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, kai bent vienas namo gyventojas prieštarauja rūkymui. Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje numatytas tabako gaminių vartojimo ribojimas bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse.
1. Prieštaravimo dėl tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių vartojimo pateikimas
1.1. Daugiabučio namo gyventojas turi teisę pateikti Kelmės rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) nustatytos formos pranešimą „Prieštaravimą dėl rūkymo“ (toliau – pranešimas dėl prieštaravimo). Formą galima rasti paspaudus šią nuorodą.
1.2. Užpildytą ir pasirašytą pranešimą dėl prieštaravimo galima pateikti Savivaldybės administracijos priimamajame (Vytauto Didžiojo g. 58, Kelmė) ar el. paštu [email protected]. Pranešimas dėl prieštaravimo, atsiųstas elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.
2. Sprendimo dėl draudimo rūkyti priėmimas, sprendimo pripažinimas netekusiu galios ir gyventojų informavimas.
2.1. Gavus bent vieno daugiabučio namo gyventojo prieštaravimą, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu įformina sprendimą paskelbti, kad to daugiabučio namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse draudžiama rūkyti (toliau – sprendimas). Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prieštaravimo užregistravimo institucijoje dienos ir įsigalioja įsakyme nustatytą datą, kuri negali būti ankstesnė nei 15 darbo dienų nuo įsakymo priėmimo dienos. Įsakymai skelbiami Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.
2.2. Sprendimas pripažįstamas netekusiu galios, baigus galioti visiems daugiabučio namo gyventojų pareikštiems prieštaravimams.
Prieštaravimas baigia galioti šiais atvejais:
– daugiabučio namo gyventojas atšaukia savo prieštaravimą;
– daugiabučio namo gyventojas, pareiškęs prieštaravimą, pakeičia gyvenamąją vietą; – praėjus 6 mėnesiams nuo daugiabučio namo gyventojo, nedeklaravusio gyvenamosios vietos tame daugiabučiame name, pranešimo dėl prieštaravimo pareiškimo pateikimo dienos.
2.3. Apie sprendimą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo dienos paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pranešama daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratoriui, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotam asmeniui, daugiabučio gyvenamojo namo savininkų bendrijai ar kitam už namo bendrojo naudojimo objektų valdymą atsakingam asmeniui (toliau – namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas).
2.4. Namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos apie sprendimą ar sprendimo pripažinimą netekusiu galios, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus.
3. Informacinių ženklų apie draudimą rūkyti įrengimas
3.1. Informaciniai ženklai apie draudimą rūkyti daugiabučio namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams (toliau – informaciniai ženklai), bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, įrengiami daugiabučio namo pastato išorėje ir (arba) viduje įsakymo dėl sprendimo įsigaliojimo dieną. Jeigu daugiabučio namo pastatas yra pripažintas kultūros paveldo objektu, informaciniai ženklai įrengiami tik pastato viduje, nepažeidžiant šio kultūros paveldo objekto vertingųjų savybių.
3.2. Informacinis ženklas turi būti stačiakampio formos, ne mažesnis kaip 250 mm aukščio ir 200 mm pločio, pagamintas iš patvarios ir atmosferos pokyčiams atsparios medžiagos. Informaciniame ženkle turi būti paskelbta:
informacinio ženklo viršuje – ne mažesnio kaip 120 mm skersmens dydžio piktograma, kurios pavyzdį šio straipsnio pabaigoje;
po piktograma – užrašas didžiosiomis raidėmis, kuriame nurodyta, kad draudžiama rūkyti šio namo balkonuose, terasose (jei tokios yra), lodžijose (jei tokios yra), nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse (raidžių dydis – ne mažesnis kaip 10 mm).
3.3. Rekomenduojama informaciniame ženkle po užrašu paskelbti greito atsakymo optinę etiketę (QR kodą) su nuoroda į Savivaldybės interneto svetainės puslapį, kuriame pateikiama informacija, susijusi su draudimu rūkti daugiabučio namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse. Dėl QR kodo suteikimo galite kreiptis į Savivaldybės administracijos Bendrąjį priėmimo skyrių (tel. (0 427) 69 051, el. p. [email protected]).
3.4. Informacinių ženklų būklė ir įrengimo vietos turi būti tokios, kad visiems įeinantiems į daugiabutį namą asmenims informaciniai ženklai ir piktograma juose būtų gerai matomi, o informaciniuose ženkluose pateiktas užrašas – įskaitomas.
3.5. Informaciniai ženklai pašalinami įsakymo dėl sprendimo pripažinimo netekusiu galios įsigaliojimo dieną.
3.6. Už informacinių ženklų, apie draudimą rūkyti daugiabučio namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, įrengimą yra atsakingas to pastato bendrojo naudojimo objektų administratorius, to (tų) daugiabučio (daugiabučių) gyvenamojo (gyvenamųjų) namo (namų) ar kitos paskirties pastatų savininkų bendrija arba savivaldybės vykdomoji institucija.
4. Draudimo rūkyti daugiabučio namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, pažeidimas.
4.1. Draudimo rūkyti nesilaikantys asmenys atsako pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 492 straipsnį ir jiems gali būti skirtas įspėjimas arba bauda nuo 20 iki 50 eurų, už pakartotinį nusižengimą – bauda nuo 50 iki 90 eurų. 4.2. Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 590 straipsnio 5 dalimi, asmenys gali pranešti policijai ar Savivaldybės administracijai apie draudimo rūkyti pažeidimus tik tame daugiabutyje, kuriame jie yra deklaravę gyvenamąją vietą. Kartu su skundu turi būti pateikti duomenys, patvirtinantys rūkymo daugiabučio namo balkone, terasoje, lodžijoje, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, faktą ir aplinkybes. 4.3. Teisę atlikti administracinio nusižengimo tyrimą turinčio pareigūno reikalavimu buto ar patalpos savininkas arba kitų daiktinių teisių turėtojas turi šiam pareigūnui nurodyti asmens, kuris rūkė buto ar patalpos balkone, terasoje, lodžijoje, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, duomenis (vardą, pavardę ir gyvenamosios vietos adresą). Buto ar patalpos savininkas arba kitų daiktinių teisių turėtojas, nenurodęs asmens, kuris rūkė buto ar patalpos balkone, terasoje, lodžijoje, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, duomenų, atsako Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.
5. Pranešimų pateikimo tvarka:
5.1. Pranešimus raštu galima pateikti tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Kelmės rajono savivaldybės administraciją (toliau – Administracija), atsiuntus pranešimą registruotu laišku arba elektroniniu paštu [email protected].
5. 2. Pranešimas raštu turi būti:
5.2.1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą;
5.2.2. parašytas įskaitomai;
5.2.3 asmens pasirašytas.
5.3. Pranešimas raštu, atsiųstas Administracijai elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.
5.4. Pranešime raštu privalo būti nurodyti asmens, kuris teikia pranešimą, vardas ir pavardė arba pavadinimas (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu), adresas ir (arba) kiti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmuo pageidauja gauti atsakymą.
5.5. Atstovaujamo asmens vardu į Administraciją kreipdamasis asmens atstovas pranešime turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus duomenis ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.
5.6. Kai pranešimą institucijai pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5.7. Kartu su pranešimu turi būti pateikti duomenys, patvirtinantys rūkymo daugiabučio namo balkone, terasoje, lodžijoje, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse faktą ir aplinkybes (pvz.: nuotraukos, vaizdo įrašai) nurodant pranešimo ir fakto fiksavimo datą.
5.8. Pranešimas, pateiktas žodžiu, gali būti išdėstomas asmeniui, atsakingam už asmenų aptarnavimą ar kito Administracijos padalinio atstovui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus arba aptarnauti asmenis.
5.9. Pranešimas, pateiktas žodžiu, panaudojant garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemones, kai pranešimo turinys fiksuojamas ir saugomas, nagrinėjamas kaip pranešimas, pateiktas raštu.
5.10. Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 590 straipsnio 5 dalimi, asmenys gali pranešti policijai ar Administracijai apie draudimo rūkyti pažeidimus tik tame daugiabutyje, kuriame jie yra deklaravę gyvenamąją vietą arba kuriame gyvena ir Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka atleisti nuo pareigos deklaruoti gyvenamąją vietą.
Daugiabučių namų, kurių balkonuose, terasose, lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose atskiriems savininkams, bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kitose bendrosios dalinės nuosavybės teisės patalpose ir kitose pastato dalyse, draudžiama rūkyti, sąrašas:
Eil. Nr.
Daugiabučio namo adresas
Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo numeris ir data
Prašymas suteikti paramą būstui įsigyti (gauti valstybės iš dalies kompensuojamą būsto kreditą ir subsidiją) (B-1)
Prašymas suteikti paramą būstui įsigyti (gauti išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensaciją) (B-2)
Prašymas suteikti paramą būstui išsinuomoti(įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą) (B-3)
Prašymas suteikti paramą būstui išsinuomoti (gauti būsto nuomos mokesčio dalies kompensaciją) (B-4)
Prašymas suteikti paramą būstui išsinuomoti (išnuomoti socialinį būstą asmenims ir šeimoms, neįrašytiems į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą) (B-5)
Prašymas dėl leidimo kirsti, persodinti ar kitaip pašalinti, genėti saugotinus medžius ir krūmus kultūros paveldo objektų teritorijose
Kelmės rajono savivaldybės administracija, siekdama gerinti teikiamų paslaugų kokybę, vykdo anoniminę apklausą ir siūlo asmenims, kurie kreipiasi į Savivaldybės administraciją,
2024 m. rugpjūčio 26 d. įvyko viešas susirinkimas, kurio metu buvo pristatytos Kelmės rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koncepcijos alternatyvos ir
Vadovaujantis LR Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnio 3 dalimi, informuojame apie suderintus Kražių miestelio teritorijos bendrojo plano keitimo (toliau –
Dėl stichinio meteorologinio reiškinio – labai smarkaus lietaus – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau –
Senus, neefektyvius šilumos punktus turinčių daugiabučių atstovai jau kviečiami teikti paraiškas paramai gauti ir atnaujinti savo daugiabučių namų vidaus šildymo
Norime Jus informuoti, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jeigu sutinkate, prašome, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Daugiau informacijos slapukų valdymo puslapyje. (Privatumo politika)
Funkciniai
Visada aktyvus
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Reklaminiai
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.