Spausdinti puslapio vidurį
Biudžetinė įstaiga Kelmės rajono savivaldybės administracija,
Vytauto Didžiojo g. 58, 86143 Kelmė
Įstaigos kodas 188768730, Juridinių asmenų registras
Tel. / faks. (8 427) 69052,
el. paštas info@kelme.lt
E. pristatymo dėžutė 188768730
Projekto „Lyderių laikas 3“ Mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys

„Mokytojo ir mokinių dialogas per įgalinimą“

 2019 m. vasario 28 d. Kelmės rajono Elvyravos pagrindinėje mokykloje vyko projekto „Lyderių laikas 3“  mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys „Mokytojo ir mokinių dialogas per įgalinimą“. Jame dalyvavo apie 50 Kelmės rajono švietimo įstaigų pedagogų, vadovų, švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistų.

Renginį pradėjo Elvyravos pagrindinės mokyklos mokytojos ir mokiniai. Pedagogės pristatė mokykloje vykdomą pokyčio projekto “Lygiaverčiai susitarimai pamokos kokybei gerinti“ pirmąjį eksperimentą „Tvarka pamokose ir per pertraukas. Susitarimų įtaka pokyčiams“. Pranešėjos pasidžiaugė, kad projektas „Lyderių laikas 3“ įtakojo problemos sprendimo kryptį – buvo einama susitarimų  keliu, vadovaujantis lygiavertės partnerystės principu, įtraukiant visas bendruomenės grandis: mokinius, mokytojus, administraciją, tėvus ir globėjus. Visi drauge dirbdami suformulavo 12 susitarimų, reikalingų užtikrinti tvarką mokykloje, ir įkūrė „Susitarimų kampelį“.

Mokiniai kalbėjo apie savo indėlį kuriant susitarimus, pateikė įžvalgas, kokie, jų nuomone, jaučiami mokykloje pokyčiai. Jie  sakė, kad turėjo galimybę kartu su mokytojais, tėvais ir globėjais formuluoti susitarimus, buvo atsižvelgta į jų siūlymus. Mokiniai sakė, kad laikydamiesi pačių priimtų susitarimų, geriau supranta, kas laukia jų nesilaikant, ir pastebi teigiamus pokyčius: vis dažniau mokiniai stebi vieni kitų elgesį, per pamokas vieni kitus drausmina, daugelis patys fiksuoja savo pažeidimus, drausmės problemų mažėja.

Elvyravos pagrindinės mokyklos mokytojų dalykininkų metodinės grupės pirmininkė Ieva Linkevičienė sakė, kad išgryninti problemą padėjo „Matricos“ metodas – paprastas, aiškus, daug laiko nereikalaujantis, bet labai patogus  būdas. Kai problema buvo įvardinta, reikėjo nustatyti priežastis. Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo mokyklos mokytojai ir mokiniai, išryškėjo dvi priežastys: pirma,  pamokose blogas mikroklimatas, kai mokiniams primetamos taisyklės, neaiškūs vertinimo kriterijai, ir, antra, metodų įvairovės trūkumas. Mokytojai susitarė, kad kiekviename kabinete, matomoje vietoje, bus bendrai su mokiniais priimti susitarimai  ir kiekvieno dalyko vertinimo tvarka ir kriterijai. Pedagogė akcentavo, kad mokytojai aktyviai ieško būdų ir metodų, skatinančių mokymosi motyvaciją, padedančių užtikrinti pamokoje tvarką ir drausmę. Kaip pavyzdį ji pristatė būdą „Išlošk pamoką“, kai mokytojas su mokiniais susitaria, ką ir kaip veikdami, laikydamiesi numatytą  laiką susitarimų, mokiniai gali „išlošti“ netradicinę, kūrybišką, aktyviųjų metodų pamoką, pagalbą kontrolinio darbo metu ar kitą paskatinimą.

Elvyravos pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Rasa Skrodenienė pabrėžė, kad stebėti, kaip laikomasi susitarimų, padeda „ Nesilaikytų susitarimų lagaminas“ „Susitarimų kampelyje“ (šis kampelis įkurtas mokinių mėgstamoje  susibūrimo vietoje mokyklos koridoriuje, jame ant sienos kabo 12 susitarimų ir padėtas  „Nesilaikytų susitarimų lagaminas“). Kodėl lagaminas? Visi mokytojai ir mokiniai sutarė, kad taip kūrybiškiau, įdomiau, negu, pavyzdžiui, dėžutė.  Jame mokiniai įdeda lapelius, kuriuose patys fiksuoja, kai pažeidžia vieną iš 12 susitarimų.  „Lagaminas“ atidaromas kiekvieno mėnesio pabaigoje. Mokiniai, pažeidę 3 ir daugiau kartų susitarimus, rašo su mokytojais sutartį. Jei sutartis per numatytą laiką pažeidžiama, informuojami mokinio tėvai ar globėjai, jo elgesys svarstomas Vaiko gerovės komisijos posėdyje, priimamos elgesio korekcijos priemonės.

Elvyravos pagrindinės mokyklos bendruomenė teigia, kad svarbiausios mokykloje vykdomo projekto pamokos, įtakojančios pokyčius yra: 1.  pasidalinta atsakomybė, kuri padeda lengviau ir greičiau spręsti problemas; 2. mokymasis išgirsti vieni kitus, kolegialiai spręsti problemas; 3. per susitarimus ugdomas mokinių sąmoningumas.

Gerų rezultatų galima pasiekti, kai vyksta dialogas tarp mokytojo ir mokinio. Todėl didžiąją renginio dalį dalyviai klausė lektorės psichologės Rūtos Gudmonaitės patarimų, kaip užmegzti dialogą su mokiniu. Lektorė pateikė praktiškų patarimų, kaip pamokoje įgalinti mokinį.  Visi pritarė, kad apie tai kalbėti būtina, nes nuo to priklauso mokymosi rezultatai, gerėja motyvacija, atsiskleidžia mokinio asmenybė. Įgalintas mokinys – norintis ir galintis pasiekti sėkmę. Mokinio įgalinimas – tai bendra mokytojo ir mokinio atsakomybė ir bendra jų galia priimant sprendimus. Psichologė kalbėjo apie įgalinimo modelį, kurį sudaro keturi ugdymo(si) aspektai: prasmė, kompetencija, autonomija ir poveikis, juos smulkiau paanalizavo. Buvo naudinga išgirsti patarimų, kodėl būtina  su mokiniais pasidalinti „didžiuoju“ paveikslu (tai yra dalyko temos, ciklo tikslas), raginimo nebijoti pamokos tikslo su „cinkeliu“, nuolat skatinti mokinius kelti  tikslus. Dalyviai sužinojo, ką reiškia pasiūlyti mokiniui sėkmę avansu, kodėl svarbu  skatinti mokinius prisidėti prie pamokos kūrimo, nepamiršti, kokia svarbi mokinio mokiniui pagalba, ir, žinoma, nuolat organizuoti įvairiapusį grįžtamąjį ryšį. Renginio dalyviai  dirbdami grupėse atliko praktines  užduotis, analizavo situacijas, pateikė pavyzdžių, kaip įgalinti mokinį pamokoje. Po renginio dalyviai skirstėsi su didesne patirtimi,  kaip rasti dialogą su mokiniais ir juos įgalinti mokytis.

   
Atgal
Rajono meras
VACLOVAS ANDRULIS
Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Gruodis
    2019     
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. paštą ir gaukite
mūsų naujienas pirmieji: